Ta'lim sotsiologiyasi

Ta'lim sotsiologiyasi

O'quvchilarga / Sotsiologiya
Ta'lim sotsiologiyasi - rasmi

Material tavsifi

ta'lim sotsiologiyasi Reja: 1 ta'lim sotsiologiyasi haqida tushuncha 2 ta'lim sotsiologiyasini davr talabi 3 Ijtimoiy ta'lim konstepstiyasi uning printsplari Ijtimoiy ta'lim (hamjamiyat orqali ta'lim berish) - tashabbuskor guruhlar, hamjamiyatlar, jamoalar, odamlarning o'z ini o'z i boshqaradigan uyushmalari hayoti va ixtiyoriy faoliyatining bir kismi sifatida muntazam, o'z luksiz ta'limni tashkil etish konstepstiyasi va amaliyoti. Ijtimoiy ta'lim konstepstiyasi quyidagi g'oyat muhim prinstiplarini o'z ichiga oladi: u ayrim odamlarda ham, guruhda ham o'z kuchlariga ishonishni va ularga tayanishni rivojlantirishga qaratilgan; u hamjamiyatda, hamjamiyat bilan birgalikda va hamjamiyat uchun ta'limning variyantliligi prinstiplari asosida (yani uning obktiv xilma - xilligini etirof etish va ushbu xilma - xillikni ta'lim amaliyotida ruyobga chiqarish asosida) amalga oshirilgan o'z luksiz ta'limni kullab - quvvatlaydi; u hamjamiyatdagi odamlarning muammolari va ehtiyojlariga ta'lim jarayonining boshlang'ich nuqtasi deb munosabatda bo'ladi, shu sababli tugilayotgan ijtimoiy - iqtisodiy muammolarni mustaqil hal qilish maqsadida samarali o'qitish va konkret professional trening shakllarini ahamiyatli deb beriladi; u ochiqdir va mushkul ahvolda tushib kolgan odamlar ehtiyojiga hamda bolalarning muammolariga ayniqsa hamdardlik bilan karaydi, ularni pedagogika va psixologiya nuqtai nazaridan kullab - quvvatlashga qaratilgan muxsus maqsadlarni kuyadi; u mavjud maorif tizimining xilma - xil ta'lim xizmatlarini ta'minlash borasidagi ishini tuldiradi va har bir odamning aynan o'ziga kerakli va ta'lim standartlari hamda tasdiklangan o'quv rejalari bilan belgilab qo'yilganiga karaganda ancha keng ma'lumot olishga imkon beradi. Ijtimoiy ta'lim, birinchidan, o'qish va o'z ini rivojlantirish turli shakllarda (fakat maktab yoki professional ta'lim shaklida emas) amalga oshirilishni va odamlar butun umr buyi mustaqil o'qishni davom ettirishlarini, ikkinchidan, ta'lim berish - davlatning mutlak vazifasi emas, balki butun jamiyat bu xaqda gamxurlik qilish va faoliyat ko'rsatishini tan olishga asoslangan. Shu sababli har qanday hamjamiyat o'z muammo hamda vazifalarini o'z ini o'z i tashkil etish va o'z ini o'z i boshqarish asosida hal qilish uchun turli (mukobil va variantli) ta'lim tizimlarini tashkil etish mumkin. Mamlakatimizning utgan yillaridagi mentalitetida ijtimoiy ta'limni tushunish mafkuraviylashtirilgan tarbiyadan, ta'limni ijtimoiy - siyosiy maqsadlar bilan chegaralab qo'yilgan tizim deb tasavvur qilishdan iborat edi. Jamiyatdagi o'z garishlan ta'limga ham, hamjamiyatga ham, ularning o'z aro aloqasiga ham qarashlarni ancha kengaytirdi. ta'lim va hamjamiyatlarga multimadaniy tizimlar deb karaladigan buldi, bu tizimlarda hamjamiyat individdan yuqori turib, uning rivojlanishini belgilamaydi, balki turli individlar birgalikda hayot kechiradigan, turli odamlarning birgalikdagi harakatlari amalga oshadigan jonli makon debhisoblanadi. Bunga guruhlar: ota - onalar (bolalar bilan birga); ta'limning konkret shakllaridan manfaatdor bo'lgan ishbilarmon odamlar va tadbirkorlar; o'z ta'limini takomillashtirishdan va o'z bilimlarini rivojlantirishdan manfaatdor bo'lgan hamma odamlar (yani, mutaxassislar va mutaxassis ...


Ochish
Joylangan
Bo'lim Sotsiologiya
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 3.26 MB
Ko'rishlar soni 47 marta
Ko'chirishlar soni 0 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 17:05 Arxiv ichida: pptx
Joylangan
Bo'lim Sotsiologiya
Fayl formati zip → pptx
Fayl hajmi 3.26 MB
Ko'rishlar soni 47 marta
Ko'chirishlar soni 0 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: pptx
Tepaga