Matematikani o'qitishda kuzatish va tajriba, analiz va sintez ilmiy metodlar

Matematikani o'qitishda kuzatish va tajriba, analiz va sintez ilmiy metodlar

O'qituvchilarga / Metod Texnologiyalar
Matematikani o'qitishda kuzatish va tajriba, analiz va sintez ilmiy metodlar - rasmi

Material tavsifi

Matematikani o'qitishda kuzatish va tajriba, analiz va sintez ilmiy metodlar. Analitik metodni matematik masalalar yechish va teoremalarni isbotlashdagi o'rni

Matematikani o'qitishda kuzatish va tajriba, analiz va sintez ilmiy metodlar. Analitik metodni matematik masalalar yechish va teoremalarni isbotlashdagi o'rni Reja: Kuzatish va tajriba metodlarini matematikani o'qitishdagi axamiyati; Matematikada analiz va sintez metodlari Matematik masalalarni yechish va teoremalarni isbotlashda analitik metodini o'rni Avval yo'qmiz keyin bu dunyoda paydo bo'lamiz va atrof muhitga moslashamiz va uni kuzatamiz. Kuzatish jarayonida uni tabiiy holatda deb berilgan, yaralgan deb tushinamiz bilamiz. Har bir inson o'zi yashab turgan atrof muhitni kuzatadi va tabiatda yuz berayotgan qonuniyatlar, o'zgarishlarni sezadi va sezish orqali tafakkur qiladi. Ta'rif jamiyatda, tabiatda sodir bo'layotgan ayrim obyektlarning, vaqiylikning munosabatlari, xossalarini tabiiy xolatidagi belgilarini ko'rinishlarini, sodir bo'lishlarini o'rganish metodiga kuzatish deyiladi. Kuzatish o'zini strukturasi bo'yicha qabul qilishdan keskin farq qiladi. Chunki qabul qilishda bizni sezgi organlarimizga ta'sir etishi natijasida biz shu voqeylikni ongimizda tasvirini ko'ramiz va qabul qilamiz. Kuzatishda bu jarayon sodir bo'ladi lekin u tamom bo'lmaydi davom etadi u shu bilan ham farq qiladi. Matematikani o'qitish jarayonida biz ayrim yuzalarni hisoblashda amallarni bajarishda avval uni kuzatamiz, so'ngra umumlashtirishga xarakat qilamiz. Tajriba - bu shunday o'rganish metodini biz tabiiy holatga sun'iy sharoit yaratish orqali aralashamiz, so'ngra sun'iy ravishda bo'laklarga ajratamiz so'ngra uni boshqa obyektlar bilan bog'laymiz yoki taqqoslaymiz. Natijada tajriba orttiramiz. Kuzatish esa bevosita tajriba orttirishni yo'li uslubi sifatida ham qatnashadi. Masalan biz o'quvchiga yangi mavzuni tushuntirgandan so'nga uni qanday tushunganini bilish maqsadida kuzatamiz va tushunmagan momentlarini aniqlaymiz va o'zimizga tajriba to'playmiz. Ma'lumki, kuzatish va tajriba metodi matematika o'qitishda markaziy metodlardan bo'lamasa ham matematikani o'rganishda va unda qonuniyatlarini ochishda muhim ahamiyatga egadir. Matematikani o'qitishda analiz va sintez metodi juda ko'p metodlardan iborat bo'lib u masala va misollarni yechishda teoremalarni isbotlashda juda muhim ahamiyatga egadir. Analiz - bu fikirlashni butunlikdan bo'laklarga olib o'tuvchi metoddir, boshqacha qilib aytganda fikirlashni noma'lumdan ma'lumga olib o'tish jarayoniga analiz deb aytilishini qayd qilish mumkin. Masalan а,в ni qarasa bunda kichikmaslik belgisi noma'lum deb qarasa. ya'ni rostligi o'zaro bir qiymatli aniqlaydigan tengsizlikka kelindi. Matematikada fikirlashni bunday ketma-ketlikda olib borilishi analiz (tahlil) deb qaraladi. Sitez - bu fikirlashni butunlikdan yaxlitlikka yoki ma'lum komponentlardan noma'lumga o'tishiga aytiladi. sintez ni hosil qilishini ma'lumdan noma'lumga borishga yoki bo'laklardan umumiylikka borishga olib o'qituvchi fikrlar majmuyini ko'rish mumkin. Analiz va sintez metodlari masala va misollarni yechishda juda muhim ahamiyatga egadir, chunki bu metodlar ayniqsa masalalarni yechish rejasini tuzishda katta yordam beradi. Ayrim psixologlarni fikriga qaraganda analiz yoki sintez alohida ideal holatda uchramaydi, chunki fikrlash jarayonida inson u sintez qilsa unga analizga suyangan holda yoki analiz qilsa sintezga ...


Ochish
Joylangan
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 38.63 KB
Ko'rishlar soni 362 marta
Ko'chirishlar soni 48 marta
O'zgartirgan san'a: 30.03.2025 | 13:44 Arxiv ichida: doc
Joylangan
Fayl formati zip → doc
Fayl hajmi 38.63 KB
Ko'rishlar soni 362 marta
Ko'chirishlar soni 48 marta
O'zgartirish kiritilgan: Arxiv ichida: doc
Tepaga