Matematikani o'qitishda muammoli, blokli va moduli metodlar Reja: Matematikani o'qitishda muammoli metod. Matematikani o'qitishda blokli metod. Matematikani o'qitishda moduli metod. Matematikani o'qitishda blokli - moduli metod. Matematikani o'qitishda boshqa metodlar bilan birgalikda muammoli metod o'zining strukturaviy tuzilishi bilan boshqa metodlardan farq qiladi. Bu farq asosan ikki yo'nalishda bo'lib, birinchidan metodik struktura ostiga nisbatan - o'tilgan, ilgari olingan bilimlarni qayta ishlash yangi bilimga o'tish uchun talab darajasidagi muammoni hal qilish uchun gipotezalarni aniqlash va ulardan maqsadga olib boruvchisini aniqlash aniqlangan gipoteza kerakli ekanini isbotlash hosil qilingan natijani to'g'riligini tekshirish; ikkinchi yo'nalishi esa muammoli darsni amalga oshirishda qatnashadigan metodlarning strukturaviy tuzilishidir. Bu keltirilgan sxemadan ko'rinib turibdiki qatnashayotgan metodlarning har biri o'zining asosiga analiz va sintez, taqqoslash, analogiya induksiya va deduksiya metodlarini qo'yish mumkin, unda bu metodlar yordamida o'quvchilarning bilish imkoniyatlarini yana ham kengaytiradilar va undan yuqori foydalanadilar. Muammo - bu kishilik jamiyati o'zining rivojlanishi jarayonida to'plagan tajriba yordamida hal qilishi mumkin bo'lmagan masalalar yig'indisiga aytiladi. Lekin pedagogikada, jumladan metodika bu tushuncha o'quvchilarga beriladigan har bir mavzu uchun qullanilgani uchun o'quvchi har bir keyingi darsda yangi tushuncha bilan tanishadi. Shu tufayli uni o'zlashtirishi o'quvchi uchun muammo hisoblanadi. Darsda muammo hosil qilish asosan to'rt darajali bo'lib, aksariyat hollarda birinchi va ikkinchi darajali muammolar bilan o'quvchilar uchrashadilar, chunki birinchi daraja - bu o'quvchilar ilgari olgan bilimlarini juda katta bo'lmagan faollashtirish asosida yangi bilimga o'tish imkoniyatlarini yaratishdir. O'quvchilar uchinchi va to'rtinchi darajali muammolarni ko'p hollarda olimpiadalarda har xil toifali bahslarda ko'rishlari mumkin. Umuman muammoli dars o'tishda o'qituvchi har bir o'quvchidantez-tez so'rab, tergab turgani uchun o'quvchilarning faolligi oshadi va ular sistemali dars tayyorlashga majbur bo'ladilar, oqibat natijada matematikani bilishga, o'rganishga ehtiyoj ko'paytirib boradi. Bundan o'quvchilar juda manfaatdor buladilar. Matematikani o'qitishda bloki o'qitish metodi ham ishlatiladi. Bu metod o'zining strukturaviy tuzilishi jihatidan quyidagi tartibda amalga oshadi. Buning uchun avval tashkiliy qism - bu o'qitishni blokli tizimga olib o'tishning tashkiliy bosqichi bo'lib bunda predmetlarning bloklarga ajratilishi va dars jadvallarida blok predmetlarining tartib bilan birga o'quv qo'llanma va darsliklarning tartibli joylashishi strukturasi hisobga olinadi. Amaliy qism - bu har bir blokda qatnashayotgan predmetlarning yetakchilik faoliyatini nazarda tutadi, bunda - predmet - - ta tushuncha; - predmet - - ta tushuncha; - predmet - - ta tushuncha. va xokazo deb qarasak, bu A1 , A2 , A3 predmetlardan biri, masalan, A2 predmetining tushunchalari yo'naltiruvchi vazifasini olsa u holda va tushunchalar tushunchalarga tayanib o'z predmetlarining maqsadini amalga oshiradilar, lekin V -bu va va predmetlarining umumiy maqsadi bo'lib ko'p hollarda o'quv muassasasining maqsadining ...

Joylangan
24 Dec 2022 | 23:29:21
Bo'lim
Metod Texnologiyalar
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
27.76 KB
Ko'rishlar soni
717 marta
Ko'chirishlar soni
18 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirgan san'a:
30.03.2025 | 13:44
Arxiv ichida: doc
Joylangan
24 Dec 2022 [ 23:29 ]
Bo'lim
Metod Texnologiyalar
Fayl formati
zip → doc
Fayl hajmi
27.76 KB
Ko'rishlar soni
717 marta
Ko'chirishlar soni
18 marta
Virus yo'q.
VirusTotal da tekshirish
O'zgartirish kiritilgan:
30.03.2025 [ 13:44 ]
Arxiv ichida: doc